January 02, 2005

بازهم فرانکولا

دیروز رفتم نشر مرکز و بالاخره نسخه ی چاپ شده ی فرانکولا را دیدم! مثل بچه ها ذوق زده بودم و یک ساعت با کتاب کلنجار رفتم، حتا چند فصل اش را دوباره و ده باره خواندم. خب، تا آخر سال احتمالا" سه چهار کتاب دیگرم هم در می آید (سخن عاشق رولان بارت، اکران اندیشه ی خودم، و صید قزل آلا در آمریکا ی ریچارد براتیگان)، اما فرانکولا اول از همه می آید. با این حساب، بیستمین کتابی می شود که منتشر می کنم، دومین کتاب ام در کار ادبی (اولی اش مجموعه داستان شب به خیر یوحنا، که دو سال پیش در نشر چشمه منتشر شد)، و اولین رمان ام: حتا برای اولین کتاب ام هم این قدر ذوق زده نبودم
رسم است که نویسنده در مورد کتاب اش اظهار نظر نکند، من هم این رسم را قبول دارم. نمی خواهم پیش زمینه ایجاد کنم. اما با این هیاهویی که راه انداخته ام ناگزیر ام نکته یی را بگویم، هرچند دوستان ام که آن را خوانده اند اغلب ادعاهای مرا در این باره باور ندارند -- یکی شان با تلمیحی به عنوان کتاب اسلاوی ژیژک (همه آن چه می خواستید درباره ی لکان بدانید، اما می ترسیدید از هیچکاک بپرسید) اسم اش را گذاشته: همه ی آن چه می خواستید درباره ی پست مدرن بدانید، اما می ترسیدید از پیام یزدانجو بپرسید! من این طور فکر نمی کنم. هر پست مدرن بازی هم که در آورده باشم، خواسته ام کتابی بنویسم سرگرم کننده، طنزآمیز، و احیانا" اندیشه ناک! در دفاع از ادبیات اکثریت، در ستایش عامه پسندی، و در ستایش خیلی چیزهای دیگر، که گفتن ندارد

Labels:

15 نظر:

Anonymous Anonymous مي نويسد:

با سلام و عرض اشتياق براي ديدن كتابتان. تلميح به اين زيبايي و ستايشگرانه يي چرا اسم گوينده اش را نمي گوييد؟

8:39 PM  
Anonymous Anonymous مي نويسد:

تبریک می گویم...
پیمان اسماعیلی

9:07 PM  
Anonymous Anonymous مي نويسد:

so, it is going to show up, aye? well, we are still waiting, so much sizzling to read it soon as possible.

10:21 PM  
Anonymous Anonymous مي نويسد:

قطعا کتابت خوندن داره...من بی اجازه به شما لینکیدم امیدوارم اعتراضی نداشته باشید گرچه اگه هم داشته باشید...

10:25 PM  
Anonymous Anonymous مي نويسد:

بسیار بسیار بسیار مشتاقم که فرانکولای گرامی را با چشمهایم لمس کنم... خوشبختانه به تازگی"شب به خیر یوحنا"را خوانده ام و لذتش را برده ام... و به شدت تبریک می گویم... موفق باشید
ساسان.م.ک.عاصی

1:10 AM  
Anonymous Anonymous مي نويسد:

و خوب چه می شود کرد ، حرف و حدیث ها بی شمارند ... اما ذوق خوب است ، تبریکش می گویم .
لولی وش

3:49 AM  
Anonymous Anonymous مي نويسد:

با درود بی صبرانه در انتظار زیارت رمانتان هستم. هر چند متاسفانه مجموعه داستانتان را هم ندیده ام. یکی از دلخوشی های بزرگ من و دوستان این جایی ام خواندن آثار با ارزش شماست. شاد باشید.

(خالد رسول پور)

11:00 AM  
Anonymous Anonymous مي نويسد:

این روز ها توجه به متون جناب آقای یزدانجو مرا به یاد استقبال زوج های جوان ازآثار شل سیلور استاین و پایولو کوییلو می اندازد. بجوی اندر جوانی راه یزدان.

6:44 PM  
Anonymous Anonymous مي نويسد:

امیدوارم به کسل کنندگی شب به خیر یوحنا نباشد...چون ممکن است تا به اخر نخوانمش!

8:25 PM  
Anonymous Anonymous مي نويسد:

درووووووود:) چاپ کتابتونو خیلی خیلی تبریک می گم:)

10:36 PM  
Anonymous Anonymous مي نويسد:

is it published yet? if not, when is it gonna be?

10:43 PM  
Anonymous Anonymous مي نويسد:

WOW!! faghat hamin!! ta biayado bebinim!
farhad

3:08 PM  
Anonymous Anonymous مي نويسد:

i wonder why all post you a comment is your adorer?
i think your populity is more than Monroe?

12:59 AM  
Anonymous Anonymous مي نويسد:

دوست عزیز..کتاب نه!امید می آفرینید.

9:58 AM  
Anonymous Anonymous مي نويسد:

هیولای ازهیولای برمی خیزد


شیده کشاورز

3:50 AM  

Post a Comment

<<< صفحه ی اصلی

:: نقل نوشته ها مجاز و انتشار آن ها منوط به اجازه ی نويسنده است ::