May 26, 2006

با این حال

چندی پیش، آن­روزها که مثل این روزها سرگردان بودم، نوشته بودم: «من اساسن عوض شده­ام، دیگر "تقابل­های دوتایی" را باور کرده­ام (دوگانه­انگار شده­ام، سیاه و سفید می­بینم، همین حالا آماده ام که جستاری با عنوان جسارت­آمیز "اسطوره­ی راه سوم" بنویسم) پس دیگر نسبی­نگر نیستم؛ با این حال، اصلن عوض نشده­ام، هنوز هم "همه یا هیچ" را باور ندارم (همچنان چندگانه­انگار ام، خاکستری می­بینم، هنوز می­توانم ساعت­ها در نفی کلیت و نقد "توهم تمامیت" داد سخن بدهم) پس هنوز نسبی­نگر ام: این­روزها، ناسازه­ی تازه­ام این است.» هنوز هم همین حس را دارم؛ و با این حال، این حکمت عامیانه را هم آموخته­ام که، آدم­ها دو دسته اند: آن­ها که آدم­ها را دو دسته می­دانند، و آن­ها که نمی­دانند.

11 نظر:

Anonymous Anonymous مي نويسد:

آدم منتظر شماست.

9:46 PM  
Anonymous Anonymous مي نويسد:

سلام . چند بار سعی کردم برای مطلب قبلی شما نظر بدهم ولی صفحه نظرات باز نشد. در رابطه موضوع جدید وبلاگتان هم من با جمله اخر خیلی موافقم.

12:02 PM  
Anonymous Anonymous مي نويسد:

c'est exactement la meme diffraction dont Barthes parle.

11:10 AM  
Anonymous Anonymous مي نويسد:

ادمها بیش از دو دسته اند...بیشترشان اصلآ کسی را نمیبینند!

4:33 PM  
Anonymous Anonymous مي نويسد:

سلام! بابا سطر آخر که باز سیاه و سفید دیدین ؟!

10:57 AM  
Anonymous Anonymous مي نويسد:

khatar baraye roboode shodegane havadese akhir
abede tavanche blogeri ke havadese kuy ra en'ekas midad
yashare ghajar
...

1:21 PM  
Anonymous Anonymous مي نويسد:

مهم نیست
سلام
من وبلاگ شما رو خیلی دوست دارم اگر چه روشن فکر نیستم اما گاهی کتا ب های شما رو می خونم

11:17 AM  
Anonymous Anonymous مي نويسد:

می خوام یه شعر براتون بنویسم
بین جمعیت برای کسی که نمی شناسم دست تکان دادم
با توام دست کم با کسی عوضی بگیرم
البته زیاد هم شعر نبود بیشتر شبیه کاریککلماتور بود گر چه اون هم نبود
bashar_hamen@ yahoo.com

11:21 AM  
Anonymous Anonymous مي نويسد:

http://www.khodayeman.blogfa.com/post-119.aspx
darbareye frankola

7:32 PM  
Anonymous Anonymous مي نويسد:

با سلام و احترام
خیلی وقت است با نوشته های شما چه در وبلاگ چه مقالات و ...آشنا هستم و استفاده می کنم. از توجه و عنایتتان نیز سپاسگذارم.
موفق باشید و ماندگار

12:51 AM  
Anonymous Anonymous مي نويسد:

پیام جان سلام
وقتی نسبی نگر نباشی معلوم است که منورالفکر نیستی . به وبلاگم سر بزن.

6:24 PM  

Post a Comment

<<< صفحه ی اصلی

:: نقل نوشته ها مجاز و انتشار آن ها منوط به اجازه ی نويسنده است ::